Przyczepy Rataj


SWARZĘDZ


























Nasze przyczepy są w pełni dostosowane do przepisów obowiązujących w Polsce.   większość na prawo jazdy kat.B
- obowiązkowy dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem oraz aktualne ubezpieczenie oc wydajemy wraz z przyczepą
- obowiązkowy trójkąt ostrzegawczy klient otrzyma od nas na życzenie
Możliwe podpięcie pod każdą instalację elektryczną w samochodzie, posiadamy przejściówki.
Przyczepy posiadają swoją tablicę rejestracyjną, nie ma konieczności przekładania swojej tablicy.

(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)
"Możliwość holowania przyczep daje już najpopularniejsza kategoria B. Pozwala ona na ciągnięcie przyczepki lekkiej, czyli takiej której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750kg. W tym przypadku nie ma znaczenia masa zestawu- biorąc pod uwagę ograniczenie ciężaru samochodu wynikające z kategorii prawa jazdy może więc ona osiągnąć 4250kg."

(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)
"Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m."

(www.viatoll.pl)
Dla zespołów pojazdów których DMC nie przekraczają razem 3,5 tony, nie jest wymagane wnoszenie opłat za system viaTOLL,
ani używanie tachografu.

DMC
holowanej przyczepy nie może być większe niż DMC holującego samochodu.
DMC przyczepy jest to suma masy przyczepy i jej dopuszczalna ładowność.
Dopuszczalna ładowność przyczepy oraz jej masa jest określona w dowodzie rejestracyjnym przyczepy.

DMC holowanej przyczepy nie powinno przekraczać wartości w dowodzie rejestracyjnym holującego samochodu.

Nie jest wymagane
montowanie dodatkowych lusterek. Przyczepy w większości przypadków nie są szersze od samochodu holującego, więc standardowe lusterka zapewniają wystarczającą widoczność.

Dopuszczalny nacisk na hak mieści się zazwyczaj w przedziale 50-70kg.
Przyczepa sama w sobie jest odpowiednio wyważona, trzeba jednak pamiętać o równomiernym rozkładaniu ciężaru, aby nie było za dużego nacisku ani na przód, ani na tył przyczepy.
W przypadku przewożenia jednego ciężkiego elementu, najlepiej zlokalizować go na wysokości osi.

Wysokość kuli haka w samochodzie powinna mieścić się w przedziale 35cm - 42cm nad ziemią. Na życzenie nasmarujemy hak.






Dozwolone prędkości w Polsce dla pojazdu z przyczepą
 


(Dz.U.z 1997r. Nr 98, poz. 602)
"Ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów."

Ładunek musi być przymocowany, odpowiednio oznaczony, nie ograniczać widoczności, nie naruszać stabilności przyczepy oraz nie przekraczać jej ładowności.